سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست انواع دستگاه های اتوکلاو

اتوکلاوهایی که از بخار تحت فشار استفاده می کنند به طور معمول در تحقیقات حیوانات برای ضدعفونی کردن قفس و لوازم مورد نیاز برای نگهداری جوندگان در مقره ها و / یا تحت شرایط مانع ، تجهیزات و لوازم آلوده به مواد زیست خطرناک عفونی و وسایل و تجهیزات جراحی مورد استفاده قرار می گیرند. 

تجهیزات و لوازم موجود در اتاق اتوکلاو در معرض دمای مختلفی از 121 درجه سانتیگراد تا 132 درجه سانتی گراد (250–270 درجه فارنهایت) قرار دارند. در تاسیسات حیوانی بسیار کوچک تحقیقاتی ، ممکن است یک اتوکلاو کافی باشد ، اما به طور معمول بیش از یک مورد نیاز است. در تاسیسات بزرگ ، برای هر عملکرد ضدعفونی کننده ممکن است اتوکلاو جداگانه ای مورد نیاز باشد. موانع و تاسیسات نگهداری بیولوژیک اغلب به اتوکلاوهای انبوه نیاز دارند که از یک تا چهار قفس قفس را در خود جای دهند. اتوکلاوهایی با خلا بالا بسیار توصیه می شوند زیرا در مقایسه با اتوکلاوهای ثقلی به طور قابل توجهی اثربخشی و کارایی ضدعفونی را بهبود می بخشند.

 اتوکلاو های حجیم معمولاً شامل درب های لولایی یا کشویی هستند که انتخاب آنها به طرح فیزیکی منطقه ای که قرار است اتوکلاو نصب شود بستگی دارد. بخار تمیز (به عنوان مثال بخاری که هیچ مهارکننده زنگ زدگی شیمیایی به آن اضافه نشده است) باید برای اتوکلاوهایی که برای عقیم سازی قفس حیوانات ، خوراک و ملافه ها استفاده می شوند ، در نظر گرفته شود تا حیوانات در معرض مواد افزودنی شیمیایی که معمولاً در بخار تولید شده در دیگ بخار وجود دارد ، نباشند.

عقیم سازی اتیلن اکسید به ندرت برای حمایت از دامپروری مورد نیاز است اما اغلب برای پشتیبانی از برنامه جراحی تجربی مورد نیاز است. اکسید اتیلن وقتی با هوا مخلوط می شود سرطان زا است و بسیار منفجره است. بنابراین ، الزامات ایمنی دقیق حاکم بر نصب تجهیزات عقیم سازی اکسید اتیلن ایجاد شده است. استفاده از آن در برخی از برنامه ها به نفع فناوری جدید در حال قطع است. پراکسید هیدروژن یا دی اکسید کلر گازی آزاد شده در محفظه های مهر و موم شده هم اکنون برای عقیم سازی قفس ها و سایر اقلام سطح سخت مورد استفاده قرار می گیرد.

https://vinteb.com/