سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی

عقیم سازی اتوکلاو چیست؟ ساده ترین توضیح این است که این یک روش بسیار موثر برای عقیم سازی و ضدعفونی کردن اجسام از طریق استفاده از گرما - به شکل بخار - به علاوه فشار و زمان است.

در اتوکلاو ، اشیاء یا ابزارهایی که در معرض آلودگی ها مانند میکروارگانیسم ها ، اسپورها یا مواد بیولوژیکی قرار گرفته اند در یک محفظه قرار می گیرند. سپس دستگاه تحت فشار قرار می گیرد و با بخار پر می شود. این فشار دمای بخار را به میزان مورد نیاز افزایش می دهد - معمولاً بین 121 تا 134 درجه سانتی گراد - و تضمین می کند که هر قسمت از دستگاه را می توان با حفظ فشار و دما برای مدت زمان از پیش تعیین شده استریل کرد.

هدف اتوکلاو چیست؟

اتوکلاوها برای تمیز کردن ابزارهایی ساخته شده اند که نمی توان آنها را تنها با حرارت یا مواد شوینده استریل کرد. به لطف جزء تحت فشار این فرآیند ، اتوکلاو می تواند به دمای بخار بالاتر از حد معمول برسد ، که به آنها اجازه می دهد نسبتاً سریع عمل کرده و تمام قسمتهای یک دستگاه را آلوده کنند. علاوه بر این ، اتوکلاوهای امروزی به راحتی تأیید روش را با استفاده از نوار حساس به دما و سایر شاخص ها تسهیل می کنند.

اتوکلاو بیشتر در مراکز پزشکی و بیمارستان ها ، مطب های دندانپزشکی ، آزمایشگاه ها و امکانات تحقیقاتی استفاده می شود. با این حال ، در هر حالتی که تجهیزات قابل استفاده مجدد باید استریل شوند ، مفید است. مشاغلی مانند دارندگان غذا و نوشیدنی ، دامپزشکان و حتی آرایشگاه ها یا سالن های زیبایی می توانند از اتوکلاو سود ببرند.