سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی

مقدار زمان و دمای مورد نیاز برای عقیم سازی به نوع ماده اتوکلاو شده بستگی دارد. استفاده از دماهای بالاتر برای عقیم سازی به زمان های کوتاه تری نیاز دارد. متداول ترین دمای مورد استفاده 121 درجه سانتیگراد و 132 درجه سانتی گراد است. برای اینکه بخار به این دمای بالا برسد ، باید بخار را با فشار بالاتر از فشار اتمسفر معمولی به داخل محفظه پمپاژ کنیم.

اکنون که ما به اصل اساسی نحوه استفاده اتوکلاوها از بخار تحت فشار برای استریل مواد آلوده پرداخته ایم ، اکنون به بررسی نحوه عملکرد اتوکلاو خواهیم پرداخت.

اتوکلاو چگونه کار می کند؟

مواردی که به عقیم سازی احتیاج دارند ، چه این تجهیزات پزشکی باشد که قبلاً در طی مراحل جراحی استفاده شده باشد یا محیط مایع مورد نیاز آزمایش های تحقیقاتی ، درون محفظه ای قرار می گیرند و مهر و موم می شوند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، بخار مورد استفاده در اتوکلاوها در فشارهای بالاتر از فشار اتمسفر طبیعی پمپ می شوند. برای دستیابی به این هدف ، هوای داخل محفظه باید خارج شود. این مرحله بسته به طراحی اتوکلاو متفاوت است.

دو طرح اصلی ضدعفونی کننده جاذبه جاذبه و ضدعفونی کننده قبل از خلا با سرعت بالا هستند. دستگاه ضدعفونی کننده جاذبه جاذبه از دریچه تخلیه استفاده می کند که در آن هوا با وارد شدن بخار از قسمت بالای یا کناره محفظه به بیرون مجبور می شود. دستگاه ضدعفونی کننده با سرعت بالا قبل از خلا ، همانطور که از نام آن پیداست ، با یک پمپ خلا مجهز شده است که هوا را از بین می برد و باعث می شود بخار وارد محفظه شود. اگرچه مکانیسم حذف هوا در این دو طرح متفاوت است ، اما نتیجه نهایی در این مرحله همان است. هوا را از محفظه خارج کند تا بخار وارد شود.