سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتوکلاو ازمایشگاهی چیست؟

بنابراین عقیم سازی چیست و چرا در چنین طیف وسیعی از زمینه ها مانند بیمارستان ها ، مراکز تحقیقاتی و حتی تالارهای خال کوبی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ عقیم سازی حذف کلیه میکروب ها ، هاگ ها و ویروس ها از هر وسیله ای است که با مواد خطرناک بالقوه تماس پیدا کند.

در بیمارستان ها ، هزینه بالای تجهیزات پزشکی ، عقیم سازی را به یک روش ایده آل تبدیل می کند تا نه تنها میکروب ها را از بین ببرد ، بلکه مقرون به صرفه است. در یک مرکز تحقیقاتی ، برای دستیابی به نتایج لازم برای موفقیت یک آزمایش ، عقیم سازی محیط ، تجهیزات ، ظروف شیشه ای و حتی ظروف پلاستیکی ضروری است. در یک محیط معمول تر ، یک اتاق خال کوبی باید تجهیزات خود را بین مشتریان استریل کند تا از هر گونه عفونت احتمالی جلوگیری کند.

یک روش معمول برای عقیم سازی تجهیزات با استفاده از اتوکلاو است. اتوکلاو استفاده از بخار تحت فشار و درجه حرارت بالا برای از بین بردن میکروب ها ، هاگ ها یا ویروس هایی است که از بین بردن آنها با استفاده از روش های معمول ضدعفونی کردن سخت است. اتوکلاوها را می توان در اندازه های مختلف یافت ، از کوچکی قابلمه تا بزرگتر از یخچال های معمولی ، بسته به محل قرارگیری آن و هدف اصلی اتوکلاو.

اتوکلاوها از بخار تحت فشار به عنوان عامل عقیم سازی استفاده می کنند. مفهوم اساسی اتوکلاو استریل کردن هر مورد است - اعم از مایعات ، ظروف پلاستیکی یا ظروف شیشه ای - استفاده از تماس مستقیم با بخار در یک دما و فشار خاص برای مدت زمان مشخص. زمان ، بخار ، دما و فشار چهار پارامتر اصلی مورد نیاز برای یک عقیم سازی موفق با استفاده از اتوکلاو است.