سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای استفاده از دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی

توانایی آزمایش سیستم در بمبئی یک جایزه است ، به دلیل "اهمیت و اهمیت" شهر به عنوان نوع مکانی که ممکن است از چنین تجهیزات تولید بخار کم هزینه بهره مند شود.

در آزمایش های بمبئی ، حتی اگر آسمان مبهم و ابری باشد ، در مقایسه با یک روز آفتابی تنها 70 درصد خلوص ایجاد می کند ، دستگاه موفق شد بخار اشباع شده مورد نیاز برای عقیم سازی را برای مدت زمان نیم ساعت تولید کند.

این آزمایش با یک واحد در مقیاس کوچک ، فقط حدود یک چهارم متر مربع ، به اندازه یک حوله دستی انجام شد ، اما نشان داد که میزان تولید بخار کافی است که یک واحد مشابه در جایی بین 1 تا 3 مربع ژائو می گوید ، متر برای تأمین انرژی اتوکلاو نیمکت نشین از نوع معمولاً در مطب پزشک کافی است.

عامل اصلی محدود کننده برای استقرار عملی چنین دستگاه هایی ، در دسترس بودن مواد آئروژل است. یک شرکت ، که توسط الیز استروباخ تاسیس شد ، و یکی از نویسندگان این مقاله است ، در حال حاضر تلاش می کند تا تولید آئروژل شفاف را برای استفاده در پنجره های با بازده حرارتی بالا افزایش دهد. محققان می گویند ، اما تاکنون این مواد فقط در مقادیر کم با استفاده از تجهیزات خشک کن فوق بحرانی نسبتاً گران قیمت تولید شده اند ، بنابراین تصویب گسترده چنین سیستم عقیم سازی احتمالاً هنوز چند سال تعطیل نیست.

این تیم می گوید که این فرایند می تواند برای اهداف دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، بسیاری از سیستم های پردازش مواد غذایی و آشامیدنی به بخار دمای بالا متکی هستند ، که معمولاً توسط دیگ های بخار با سوخت فسیلی تأمین می شود. آنها می گویند سیستم های منفعل خورشیدی برای انتقال این بخار ، هزینه سوخت را از بین می برند و بنابراین می تواند در بسیاری از صنایع گزینه جذابی باشد.