سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش دستگاه اتوکلاو

اتوکلاو چیست؟

اتوکلاو دستگاهی است که برای عقیم سازی تجهیزات و لوازم مورد استفاده قرار می گیرد. اتوکلاو در سال 1884 توسط میکروبیولوژیست چارلز چمبرلند اختراع شد ، محفظه ای تحت فشار است که می تواند باعث عقیم سازی شدید شود و به ویژه برای استفاده در محیط های پزشکی یا آزمایشگاهی بسیار موثر است. اتوکلاوها معمولاً با استفاده از بخار تحت فشار شدید برای از بین بردن همه باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها ، هاگ ها و سایر میکروارگانیسم ها کار می کنند.

اتوکلاو در یک محیط آزمایشگاهی

روند اتوکلاو زدن در داخل آزمایشگاه بسیار ارزشمند است. این دستگاه تقریباً مانند زودپز کار می کند (در واقع ، در یک مرحله ، این دقیقاً همان چیزی است که بود) و می تواند برای استریل شیشه ، پلاستیک ها ، وسایل پزشکی و سایر وسایل مورد استفاده قرار گیرد که به طور منظم در آزمایشگاه استفاده می شوند. برای بسیاری از موارد ، به ویژه مواردی که با ارگانیسم های زنده در تماس هستند. آب گرم و محصولات تمیز کننده مناسب برای اطمینان از تمیز کردن موثر کافی نیست. در این موارد ، برای دستیابی به آزمایش حد میکروبی ، از اتوکلاو استفاده می شود.

اتوکلاوها با استفاده از گرما ، بخار یا فشار به بالاترین سطح عقیم سازی دست می یابند. این امر برای اطمینان از کارایی و خلوص تست های آزمایشگاهی آینده حیاتی است. این روش انتخابی برای عقیم سازی در آزمایشگاه است اما قبل از استفاده ، مناسب بودن آن را بررسی کنید.